Webwizards
Image default
Internet marketing

Hoe start je een challenge op Instagram


influencer marketing for dummies

Het challenge is populair op TikTok en heeft Instagram al bereikt. Het lijkt erop dat Insta de groeiende concurrentie niet kan verdragen en geleidelijk de belangrijkste functies van TT begint over te nemen – er is zelfs een poging gedaan om het formaat van clips te introduceren, maar deze functie wordt tot nu toe getest.

Wat zijn challenge en waarom worden ze uitgevoerd? Challenge wordt vanuit het Engels vertaald als “challenge”, en dit weerspiegelt direct de essentie van het format. Je doet iets op camera en nodigt andere gebruikers uit om het te herhalen. Wat het geeft:

Voor gewone gebruikers – ideeën voor inhoud. U hoeft niets helemaal opnieuw uit te vinden, zoek gewoon de uitdaging van iemand anders en doe het beter. Het is ook leuk.

Bedrijven, media-persoonlijkheden – erkenning en in wezen gratis reclame. Je kunt een branded hashtag toevoegen aan de challenge of een video maken met je product. Elke vermelding van jezelf is voldoende. In Tik-Tok was er bijvoorbeeld een uitdaging waarbij je moest dansen met een Pepsi-blik tegen de achtergrond van de Magnit-winkel. Je kunt iets soortgelijks doen voor Instagram.

Op Instagram worden uitdagingen op verhalen geplaatst met de nieuwe #challenge-sticker. Elke uitdaging heeft zijn eigen hashtag, bijvoorbeeld de hashtag #stayhomechallenge is nu populair en spoort mensen aan om thuis te blijven tijdens quarantaine. Je kunt er zelf een bedenken, het belangrijkste is om het woord challenge aan het einde te laten, zodat het duidelijk is dat dit een challenge is.

Een kant-en-klare uitdaging is een verhaal met een sticker met een bekerpictogram naast de naam van de uitdaging, en hieronder staan ​​de gebruikers die je uitdaagt, dat wil zeggen dat ze hun videoreactie moeten filmen met deze hashtag.

Hieronder vindt u een stapsgewijze instructie over hoe u uw uitdaging kunt beginnen en kunt u aangeven aan welke vrienden u wilt deelnemen.

Formulering van het probleem

Eerst bedenken we waarom we een uitdaging nodig hebben – welk doel we willen bereiken met onze video. De doelen kunnen worden gedraaid.

vestig de aandacht op uw bedrijf of persoon (als u een blogger bent);

de aandacht vestigen op een specifiek product of dienst om de verkoop te verhogen;

nieuwe abonnees krijgen;

gewoon om je publiek te vermaken zonder een specifieke taak – terwijl je nog steeds het resultaat krijgt – herkenning;

herinneren aan jezelf wanneer er geen tijd is om regelmatig inhoud te posten – je hebt nu bijvoorbeeld geen tijd om nieuwe foto’s en video’s te uploaden, je kunt een uitdaging bedenken die zich over het netwerk verspreidt en de aandacht op je profiel vestigt.

Idee

Je moet een taak bedenken – iets dat niet triviaal is en dat andere mensen kunnen herhalen. Het kan een coole dans zijn, een flashmob, een demonstratie van je creativiteit. Bedenk een plot en maak een paar video’s om te proberen, kijk vanaf de zijkant, welke optie is beter. U kunt eerst een hechte kring van mensen vragen om de uitdaging te beoordelen voordat u deze voor de massa publiceert. Behandel hype-onderwerpen, maar houd intriges. 

Belangrijk: bedenk niets traumatisch, immoreels of iets waarvoor je kunt worden veroordeeld of vervolgd. Je moet je verstand en verantwoordelijkheidsgevoel niet verliezen bij het nastreven van likes. 

Publicatie

Na het idee te hebben bedacht – …….. verder kan u hier vinden “Road to 100k Instagram Volgers”!

Gevolgtrekking

Challenge zijn een nieuw formaat waar je nu mee moet werken. Het heeft zijn effectiviteit bewezen op TikTok, nu is het de beurt aan Instagram. Je hebt de mogelijkheid om als een van de eersten deel te nemen aan de golf van Instagram-uitdagingen, terwijl er niet zo veel zijn op dit sociale netwerk.

instagram marketing price

https://marketingbook.shop/